مدیری از غرب گلستان؛عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران

عبدالرضا ساور،طی حکمی از سوی دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و امور جوانان به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی- ورزشی استقلال تهران منصوب شد.

 وی که در زمان حضور  دکتر عباسی در وزارت تعاون مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی این وزارتخانه بود،پیش از پایان مدت قانونی استعفای مدیران برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستانهای کردکوی،بندرگز،ترکمن و گمیشان،از این جایگاه استعفا داد. اعتماد مجلسیان به دکتر عباسی و حضور ایشان در وزارت ورزش و جوانان،این گمانه زنی ها را تقویت کرد که ساور عطای نمایندگی مجلس  را به لقایش خواهد بخشید.اما حضور پنجشنبه و جمعه هر هفته او در منطقه و برگزاری جلسات با گروههای مختلف در شهرها و روستاهای غرب استان،نشان از عزم او برای حضور در انتخابات مجلس نهم می باشد. اعتقاد دکتر عباسی به توان مدیریتی ساور که اتفاقا دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت با تجربه بیش از 25 سال مدیریت در بنیاد جانبازان، مدیرکلی صدا و سیمای مرکز مهاباد و استان خوزستان و  حضور در معاونت برون مرزی صدا و سیما و معاونت پارلمانی سازمان تربیت بدنی و وزارت تعاون ، سبب شد که با توجه به توان بالای مدیریتی و سوابق درخشان او ،وی را به عنوان نماینده تام الاختیار  خود در سازمان ملی جوانان منصوب نماید. او اکنون در هر دو حوزه جوانان و ورزش کشور دارای مسئولیت است.همیشه خبرنگار ضمن تبریک این دو انتصاب به ایشان به عنوان یک بلاگری که تعلق خاطر به غرب استان به ویژه شهر کردکوی دارد، از جناب آقای ساور انتظار دارد تا همانند گذشته که در مسئولیت های پیشین خود برای جوانان ورزشکار و هنرمندان جوان پشتوانه خوبی برای پیشرفت و ترقی بودند،در این دو جایگاه فضایی را بوجود آورند تا جوانان استان گلستان بویژه غرب گلستان با حمایت ایشان و جایگاهی که در آن قرار دارند برای موفقیت او در این دور از انتخابات به صورت خودجوش تلاش کنند.شایان گفتن است از سوی وزیر ورزش و امور جوانان سید احمد رسولی نژاد، جواد زرینچه، امیدوار رضایی، غلامحسین فرزامی، مقداد نجف نژاد، عبدالرضا ساور و علی فتح الله زاده به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مشخص و معرفی شدند. در نشست  دیشب اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران همچنین علی فتح الله زاده به عنوان مدیر عامل جدید این باشگاه انتخاب شد.  در این نشست هیئت مدیره باشگاه فرهنگی - ورزشی استقلال تهران که با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره برگزار شد، اعضا، علی فتح الله زاده را که از خردادماه سال گذشته سرپرستی این باشگاه را برعهده داشت، به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه  و سید احمد رسولی نژاد به عنوان رییس هیئت مدیره  انتخاب کردند.

جنبش خیرخواهانه وبلاگی برای کمک به جانباز شیمیائی

سلام آقای تاجیک تا شروع سال تحصیلی چند روزی بیشتر نموده و من نگران وضعیتی که داریم؛ تا این ساعت هیچ مسئولی خبری از ما نگرفت متاسفانه با اطلاع رسانی هم صدای ما بگوش مسئولین نرسید. این متن پیامک روز شنبه همان جانباز شیمائی است که چند روز پیش شرح حال او و مشکلاتش را  در این وبلاگ منتشر کردم. روز شنبه گذشت و من حیران از صبوری او و بی خیالی برخی از مسئولان متولی امور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، دیروز هم مجددا با ارسال پیامکی دیگر برایم نوشت که:بدبینی من و اینکه اطمینانم به مسئولان را از دست دادم بیخود نبود، هیچ مسئولی به مشکلات ما رسیدگی که نکرد هیچ،بماند که تماسی هم نگرفتند که اصلا ببینند،مجروح شیمائی و جانباز فاقد درصدرفیعی نژاد وجود دارد یا نه؟ شما خودتان- اشاره به تماس روز اولی که بنده با ایشان داشتم- با تردید شاید با من تماس گرفتید؛وقتی گفتید با همت مدیران مشکل مسکن و مشکلاتمان تا مهرماه حل میشه خیلی خوشحالمان کردید ولی هرچه به مهر نزدیک میشیم ما امیدمون را بیشتر از دست میدیم؛ من از کسی طلبی ندارم ولی ایکاش مسوولان بیدار شوند و از شما و سایرین یاد بگیرند،فکر ایثارگران و مجروحان جنگ باشن، همه مسوولان آدرس غلط محل مشترکی را می دانند؛کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی،ایکاش فایده داشت آنجا هم نمی پذیرند.مزاحم شدم ببخشید. حل مشکلات این جانباز گرامی گویا از سوی مسئولان دولتی حل شدنی نیست،بنابراین باید فکری کرد،به نظرم رسید که باید از خیران کمک گرفت، و در این میان جامعه وبلاگ نویسان استان و بویژه شهر گرگان می تواند در راه اندازی این جنبش خیرخواهانه پیشگام باشد. پس شما دوست عزیز بیننده و یا بلاگر گرامی می توانی با انتشار شرح حال این انسان در وبلاگ خود مرهمی باشی بر زخم او،شاید که در این میان در جای جای این مرز و بوم انسان های خیری پیدا شوند که برای دو فرزند دانش آموز او که در آغاز مهرماه باید به مدرسه بروند سرپناهی فراهم سازند. مهر نزدیک است به یاریش بشتابیم.

 شماره تماس جانباز شیمیایی محمد رفیعی نژاد:09358983080

 

 

حاشیه خلیج گرگان محل برگزاری یک جشنواره روستایی

جشنواره فرهنگی ورزشی روستاهای گمیشان عصر جمعه در حاشیه خلیج گرگان برگزار شد

 

عکس ها از ابوطالب ندری- خبرگزاری مهر


واکنش به اختلاس نجومی؛ استعفا یا برکناری مدیران بانکی

براساس اظهارات وزیر اسبق راه و ترابری، در شرایطی که سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و بسیاری از ایرانیان در فقر بسر می برند مسوولان بانکی به دلیل رخداد اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی باید استعفا دهند.به گزارش خبر آن لاین علی اکبر ترکان تاکید کرد:دولتی که با ادعای مبارزه با فساد بر مسند نشسته است باید در مواجهه با چنین اختلاس بزرگی واکنش نشان دهد. چرا که اختلاس چنین مبلغی نمی تواند کار یک نفر باشد بلکه قطعا باید گروهی متشکل از مسوولان بالارتبه دولتی به آنها کمک کرده باشند.به گفته او، باید این مساله به صورت جدی توسط قوه قضاییه پیگیری شود اما متاسفانه تجربه ثابت کرده دولت در مقابله با چنین مسائلی که مربوط به یاران دولتی می شود ترجیح می دهد مساله بایکوت شود تا سروصدایی بلندشود.معاون برنامه ریزی وزارت نفت در دولت نهم متذکرشد: مشابه این اتفاق به نوعی دیگر در خصوص یکی از عالی رتبه ترین مقامات دولتی در خصوص یک شرکت بیمه ای اتفاق افتاده است اما دیده شده که دولت با هر ترفندی تلاش کرده این مساله را بی ارزش و کوچک جلوه دهد.ترکان با اشاره بر اینکه زمانی به دلیل اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی در بانک صادرات مجرم را اعدام کردند،افزود: در چنین شرایطی مسوولان دولتی باید برای برگرداندن اعتماد مردم و جامعه تلاش کنند تا با محاکمه جدی اختلاس کنندگان آرامش را به بدنه جامعه باز گردانند.وزیر اسبق راه و ترابری تصریح کرد: هرسال رئیس دیوان محاسبات فریاد می زند و از عدم شفاف سازی در معاملات مالی دولت می گوید و قوه مقننه متاسفانه هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد و احتمالا این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد.علی اکبر ترکان متذکرشد: مسوولان بانکی باید استعفا بدهند اما می شنویم که آنها به دنبال گرفتن جایزه هستند و ظاهرا مدیرکل بانک مرکزی هم به دنبال پرداخت این جایزه است. بنابراین در چنین شرایطی نمی توان امیدوار بود که این موضوع به طور جدی بررسی شود و باید منتظر باشیم که بزودی سروصدای این مساله هم از سوی دولت خوابانده شود.

مجتبی قمری وفا از روزنامه نگاران اصولگرا که سابقه کار روزنامه نگاری در روزنامه کیهان و عضویت در شورای سردبیری روزنامه ایران را دارد در سایت دولت ما نوشته است: زلزله در نظام بانکی با اختلاس تاریخی در اقتصاد ایران آغاز شده است؛ اختلاسی که صفرهایش آنقدر زیاد است که مدیران نظام بانکی جرات حذف صفرهای آن را ندارند.خبر اولیه کوتاه و اما فوق العاده سیستم بانکی را در شوک فرو برد:"کشف اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در یک بانک." این خبر کوتاه به یکباره زلزله در اقتصاد ایران به پا کرد و در روزهای اخیر زوایای آشکار و پنهان این ماجرا در حال فاش شدن است.ماجرا از اینجا آغاز شد که فردی به نام "الف.خ" با تبانی و نفوذ به شعبه بانک صادرات در محل کارخانه فولاد، اقدام به صدور LCهای (اعتبار اسنادی ریالی داخلی) جعلی به مبالغ ده‌ها میلیارد تومان می کرده و بدون آنکه وجه LCهای مذکور را به بانک بپردازد، آن‌ها را دریافت و به بانکهای دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پائین تر از قیمت رسمی LC می‌فروخته است .واقعا در نظام بانکی ایران چه خبر است و چرا سپرده‌های مردم هر روز و هر روز از بانکها خارج می‌شود و سر از بازارهای دیگر همچون سکه درمی‌آورد. مردم نمی‌پذیرند رقمی به میزان 3 هزار میلیارد تومان که 12 صفر مقابل عدد سه قرار گرفته و خواندن آن برای مردم عادی سخت است (3000000000000 تومان)، یکشبه اختلاس شده باشد و قطعا این اختلاس نه توسط یک فرد بلکه به صورت شبکه‌ای‌ و احتمالا سازمان یافته بوده است .در این میان، از دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور محترم هم درخواست می‌شود تا با درمیان گذاشتن جزئیات کامل این اختلاس تاریخی با مردم، مقامات اقتصادی که به نحوی سهل‌انگاری آنان مشهود است، با حکم برکناری تاریخی پاسخ افکار عمومی را بدهد؛ پس به امید آن روز.

پی نوشت:

این روزها مردم در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون می‌خوانند و می‌شنوند و می‌بینند که مسئولان ارشد اقتصادی کشور به جای عذرخواهی و استعفا که حداقل خواسته افکار عمومی است، توپ را در زمین دیگری می‌اندازند. یکی می گوید ما خودمان اختلاس را کشف کردیم و باید از ما تشکر کنند و دیگری کشف آن را توسط دستگاه‌ خود می‌داند و حسابی دعوا بر سر دستگاه کشف کننده اختلاس جدید بالا گرفته است.  واکنش کارشناسان به اختلاس نجومی؛ استعفای مدیران بانکی در غیر این صورت برکناری است .به نظر شما ریشه این همه مشکلات و فساد در نظام اداری و بانکی کشور چیست؟ برای مقابله با آن چه باید کرد؟ منتظر نظرات شما هستم.

گفت و گوی همیشه خبرنگار با جانباز گرگانی خانه بدوش

گزارش چاپ شده در سایت بی با ک نیوز را خواندم با شماره ایی که در زیر نامه دست نوشته اش چاپ شده بود تماس می گیرم. ابتدا خانمش گوشی را برداشت و بعد از آن گوشی را به آقای رفیعی نژاد داد.خودم را معرفی کردم.برای پیگیری کارها و حل مشکلات خودشان تهران بودند.هدف از رفتن شان به تهران را اطلاع رسانی مشکلات و به عبارتی تظلم خواهی در نزد مسئولان پایتخت نشین اظهار داشت. به او می گویم که بی باک نیوز گزارش مشکلات را منتشر کرده است .آیا در این چند روز از مسئولان دولتی کسی  با شما تماس نگرفتند.گفت که از نهاد ریاست جمهوری دفتر ثمره هاشمی تماس گرفتند.قبلا از بهزیستی به من اعلام شد که دو میلیون وام ودیعه می دهد. رفیعی نژاد علت طولانی و حل نشدن مشکلات خود را اختلاف بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران دانست و تاکید کرد که مثل من جانبازهای بلاتکلیف زیاد هستند. وقتی به او می گویم که انشاء ا... با همت مدیران مسئول تا مهرماه فرزندان دبیرستانی و راهنمائی او صاحب خانه می شوند. با کمی دو دلی و نا امیدی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق برای او و خانواده اش بیفتد. در حال نوشتن این یادداشت پیامکی از او دریافت می کنم.همان متنی را که برای بی باک نیوز پیامک کرده بود برایم فرستاد.با خودم می گویم اگر نظام بانکی سالمی داشتیم.سهم این جانباز از این پول اختلاس شده چه میزان می شد. با این مبلغ می توان مشکلات بسیاری از جانبازان مانند رفیعی نژادها را  خیلی راحت و بدون هزینه برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حل کرد

اما اصل گزارش  که در بی باک نیوز منتشر شد.

 محمد ساعدی: مثل همه دوستان رسانه ای ، صبح که از خواب بیدار می شیم تا نیمه های شب دائما باید حجم انبوهی از ایمیلهای رسیده و پیامکهای ارسالی را مطالعه کنیم که عموما تقاضای انتشار گزارش و مطالب ارسالی شان را دارند.

نسبت به بسیاری از مطالب ارسالی باید بی توجه بود چون عده ای جوگیر نام رسانه مان شده اند و تصور می کنند درج هر مطلبی ولو بی سند و غیرقطعی و بازی کردن با آبروی نظام و یا یک مسئول و غیر مسئول، نشانه شجاعت و بی باکی اهالی رسانه است ، در حالی که اعتقاد داریم شاید بتوان از محکمه دنیا فرار کرد امّا ولایمکن الفرار من حکومتک (گریز از تحت حکومت حضرت باری تعالی ممکن نخواهد بود)

 

در گیر و دار کارهای روزانه هستم که پیامکی می آید که نوشته است:


" سلام. به فریادم برسید! دو ماه هست که صاحبخانه بیرونمان کرده و تو این مدت در حاشیه شهر چادر زده ایم. به همه جا رفتیم فایده ای نداشت. مدارکم را به یکی از رسانه ها ارسال کردم که پاسخ داد ما فعلا بخاطر شکایت های متعدد فلان ارگان از درج این گزارش معذوریم. شماره شما را دادن تا از شما کمک بخواهم.

مجروح شیمایی / محمد رفیعی نژاد/ گرگان "

پارک نهارخوران محال استقرار جانباز

دیگر رمق ادامه کار را نداشتم. از روی صندلی ام بلند شدم و نگاهی از پنجره محل کار به بیرون ساختمان انداختم. گوشه خیابان را نگاه می کنم هیچ فردی با زن و فرزندش آنجا ننشسته. می خواهم چادری را در گوشه ای از شهر تصور کنم که با خانواده و دو فرزند چند ماهی را در آن زندگی کنم . تصورش هم برایم قابل تحمل نیست. شاید من خیلی رفاه طلب شده ام

راستی چه شده است که یک انسان آبرومند آنهم فردی که مجروح شیمیایی است باید از یک جوان - که نه جنگ را دیده و نه صحنه های مشابه آنرا تا میزان ایمان، جانثاری و ولایتمداری خویش را بیازماید - ، طلب فریادرسی کند!


آیا عده ای از این نوع عزت و احترام ها به خانواده های شهدا و ایثارگران، بر آشفته شده اند و آنرا سراریز کردن امکانات و امتیازات به این قشر مظلوم می پندارند؟! واقعا چرا من شب سرم را با آرمش به بالین بگذارم امّا آنان که برای رفاه و آسایش من سلامتی شان را داده اند، امروز دستشان به سوی امثال من دراز باشد!


تحقیقاتم طول می کشد و او پیاپی پیامک ارسال می کند و التماس هایش بیشتر می شود.


" سلام. اگر مجبور نبودم مزاحم شما نمی شدم. دو هفته دیگه سال تحصیلی شروع می شود. شصت و چهار روزه که که در چادر زندگی می کنیم. شرایط بدی دارم. صدایم بجایی نمی رسد. منتظر محبت (!) شما هستیم."


" ما سالهاست وضعیت بدی داریم امّا دو ماه است که آوراه خیابان هم شده ایم. صدای کمک خواهیمان بجایی نمی رسد. اوّل بخدا پناه می بریم بعد از شما (!) درخواست یاری داریم."


" از امروز در تهران آوراه هستیم در گرگان صدایمان بجایی نرسید. شاید شما (!) آخرین امید ما باشید. بفریادمان برسید! "


"همه ی تلاشم بر این است تا شاید با اطلاع رسانی شما، فریادمان به گوش مسئولی برسد و از این بدبختی نجات پیدا کنیم. فراموشمان نکنید در وطن خودم آواره شده ام."


سعی می کنم احساساتم را کنترل کنم و بنابر رسالت حرفه ای اهالی رسانه، از او اسناد و مدارکش را درخواست کنم. خیلی زود کافی نتی را در سطح شهر پیدا می کند و شرح ماجرایش را برایم می نویسد و همراه با سایر اسناد و مدارکش ارسال می کند.


نوشته است: " از اینکه در دفاع مقدس حضور داشتم افتخار می کنم به آرمانهایم پایبندم. رهبرم را دوست دارم. وطنم را دوست دارم و از اینکه بخاطر دفاع از دین و ناموس و وطن آسیب دیم، افتخار می کنم ولی شرمنده همسر و فرزندانم هستم ..."


با او تماس می گیرم و درباره حذف برخی مشخصات و شماره تلفن همراهش کسب اجازه می کنم امّا صریحا می گوید حتی شماره تماسم را هم منتشر کنید!


چه بگویم؟! شاید آنقدر برایش بهانه های رنگارنگ آورده اند که می خواهد راه توجیه برخی مسئولین مبنی بر عدم امکان دسترسی را برایشان ببندد!


حال جای سئوال دارد که آیا خدایی نکرده از دیدگاه برخی مسئولین، تارخ مصرف جانبازان و ایثارگران به اتمام رسیده است یا ماجرا چیز دیگری است؟!


به هر حال ما نیز منتظر پاسخ و رسیدگی مسئولین مربوطه می باشیم.







با ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان پول اختلاس شده می توان ...

خبر کوتاه بود: "اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان توسط یک نفر از بانک‌های ایران!"

اگرچه این خبر در ابتدا آنقدر عجیب و غیرقابل باور بود اما با تأیید مسئولان بانکی کشور همگان را در شوک فرو برد که چگونه یک نفر توانسته است در چنین حجم گسترده از منابع کشور اختلاس کند! با نگاهی مقایسه‌ای و برای درک عمق فاجعه می‌توان چرتکه انداخت و فهمید که با ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان چه‌ها که نمی‌شود کرد.با خودم زیاد کلنجار رفتم که این خبر را در وبلاگم منتشر بکنم یا نه؟ ولی با این نگاه که من و مردم استانم هم  از این پول اختلاس شده سهمی داشتیم از میان همه نقد و بررسی ها و مطالب منتشر شده در سایت های خبری و نشریات و روزنامه ها،به مطلب جالبی در سایت تریبون مستضعفین برخورد کردم که دانستنش برای همه ما مفید است. در این سایت نوشته شده که با این مبلغ پول اختلاس شده ...

- می‌توان ۳۰ هزار واحد آپارتمان ۵۰ متری خریداری کرد.
میانگین قیمت هر متر در تهران دو میلیون تومان است.

-
می‌توان در یک دوره به ۶۷ میلیون نفر از شهروندان ایران یارانه داد.

-
می‌توان ۶۷ میلیون فقره به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کرد.
حقوق ماهانه‌ی هر تحت پوشش ۴۵ هزار تومان است.

-
می‌توان ۳۵۳ هزار پراید خریداری کرد.
قیمت هر پراید حدود هشت ‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

-
می‌توان ۴۲۸ هزار و ۵۷۱ وام خودرو پرداخت کرد.
بانک‌ها اغلب وام هفت‌میلیون تومانی برای خرید خودرو می‌دهند.

-
می‌توان ۶۰۰ هزار شغل خانگی ایجاد کرد.
برای اشتغال خانگی پنج‌میلیون تومان وام داده شود

-
می‌‌توان ۱۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کرد.
برای ایجاد هر شغل پایدار ۳۰‌میلیون تومان باید هزینه کرد.

-
می‌توان به ۹ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۵۲ کارگر حقوق پرداخت کرد.
حداقل حقوق کارگران برای سال ۹۰ چیزی نزدیک ۳۳۰هزار و ۴۰۰تومان است

-
می‌توان شش‌بار صنعت نساجی را نوسازی کرد.
برای نوسازی صنعت نساجی به ۵۰۰‌میلیون دلار نیاز است.

-
می‌توان ۱۲میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد
سرانه هر دانش‌آموز با محاسبه انرژی ۲۵۰هزار تومان محاسبه شده است

-
می‌توان دو سال، شهروندان ایرانی را درمان رایگان کرد.
سرانه درمان برای ایران پنج‌درصد حداقل حقوق کارگران است.

-
می‌توان ۲۷میلیون و پانصد هزار بشکه نفت خریداری کرد.(درآمد ۱۴روز فروش نفت ایران)
قیمت هر بشکه نفت صادراتی ایران ۱۰۹ دلار است.

-
می‌توان برای ۲۴سال به صادر‌کنندگان جایزه پرداخت کرد.
بدهی دولت برای جوایز صادراتیاز سال ۸۶ تا اکنون به رقم ۴۵۰میلیارد تومان شده است.

-
می‌توان ۶۰۰هزار زندانی آزاد کرد.
آن دسته از زندانیهایی که تعهدی کمتر از پنج‌میلیون تومان دارند.

-
می‌توان ۷۵هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داد.
با ۴۰میلیون تومان می‌توان بین ۲۰ تا ۳۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان ساخت.

-
می‌توان پنج‌میلیون و ۲۰۰هزار سکه خریداری کرد.
در حال حاضر هر سکه حدود ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

-
می‌توان ۶۰۰ میلیون پرس غذا خریداری کرد.
قیمت میانگین هر پرس غذا پنج‌هزار تومان است. 

پی نوشت:

به قول آقای جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و سرپرست روزنامه ایران، دولت در مبارزه با فساد بانکی نه تنها متهم نیست بلکه طلبکار است. راستی شما هم این چنین فکر می کنید.

 فاعتبرو یا اولی الابصار

 

پیام پروفسور گرگانی مقیم آمریکا به آیین  افتتاحیه روز گرگان

 پروفسور محمد پسر ک لی استاد ایرانی دانشگاه آریزونا  و دارنده مدال آزادی دنیا که در عرصه های بین اللملی به نام پدر فضای سبز و بیابان های دنیا شهرت دارند در اقدامی تحسین برانگیز به آیین افتتاحیه روز گرگان پیامی را ارسال کرد به گزارش مرکز رسانه ای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگانمتن این پیام به شرح زیر است.

  به نام خداوند مهربان

خانم ها وآقايان  محترم ، ميهمانان عزيز و مديران گرامي

از فرسنگ هاي دور به شما عزيران با احترام فراوان سلام و درود مي فرستم.

شهروندان عزيز، به ايراني بودنم و به سرزمين گرگان كه سال ها در آن سكونت داشتم بيشتر افتخار مي كنم وقتي متوجه شدم قرار است از فرهنگ و تمدن با ارزش اين خاك پاك بهتر و مناسبتر بدانم.  فرهنگ و تمدني كه تمام زندگي ما از آن سرچشمه مي گيرد.

 ايالت تاريخي گرگان، سرزمين پرآوازه و سراسر افتخار ي دارد...  وجود مفاخر گرگان زمين  به عنوان ستارگان درخشاني كه زينت بخش تاريخ اين مرز و بوم و راهنماي گمشدگان وادي ظلمت و جهل بوده اند، مراكز گردشگري تاريخي و طبيعي متعدد كه مامن آسايش و آرامش انسان هاي سراسر ميهن عزيزمان ايران بوده و است. بافت تاريخي استراباد قديم خود سندي است براي زنده نگاهداشتن معماري اين منطقه و مراكز و بناهاي تاريخي و مذهبي  با ارزش ، گواه اعتبار دو چندان ايباخبر شدم كه آيين پر شكوه روز گرگان به همت اعضاي ستاد محترم دبيرخانه روز گرگان برنامه هاي موثري را با موضوعات سازنده و در خور نام شهرمان، تدارك ديده اند.

 شادماني ام وقتي بيشتر شد كه متوجه شدم يكي از اين برنامه ها به مسئله محيط زيست، منابع طبيعي و فضاي سبز اختصاص يافته است. بي شك اين موضوع حكايت از آگاهي اين عزيزان نسبت به مسئله  اهميت محيط زيست و فضاي سبز دارد.

قبل از پرداختن به اين موضوع تقاضا مي كنم به احترام مرحوم مهندس ياسر انصاري كجوري به عنوان پاسدار واقعي محيط زيست ايران كه در سن 32 سالگي در اثر ايست قلبي از ميان ما رفت، يك دقيق سكوت كنيم...

 به روحش صلوات.

و اما بر حسب وظيفه و عشق به سرزمينم با توجه به وقت برنامه،  نكات ضروري را در خصوص ميراث خدادادي فوايد فضاي سبز به صورت خلاصه براي شما ميمانان عزيز اعلام مي كنم.

·          -  گياهان،  درختان،  جنگل ها،  مراتع و چمن ها باعث استحكام بخشيدن به ذرات خاك مي شود و از فرسايش خاك جل.گيري مي كند اين امر به ويژه باعث جلوگيري از سيلاب ها كه خسارت زيادي به مردم از نطر مناطق مسكوني، زراعت و غيره وارد مي كند، مي شود. تجربيات و آزمايش هاي علمي اينجانب و ساير همكاران در دانشگاه هاي امريكا نشان داده است كه يك طوفان شديد كه در 30 دقيقه باعث 5/7 سانتي متر ريزش باران شده بود حدود 225 كيلوگرم در هكتار خاك را از زمين عريان و بدون پوشش گياهي شسته و از بين برده است. حال آنكه ميزان خاك شسته شده از زمين مجاور آن كه با گياه چمني چون فسكوي بلند پوشيده شده است فقط 35 كيلوگرم در هكتار بوده است. يعني ميزان خاك فرسايش يافته از زمين بدون پوشش گياهي علف چمني 5/6 برابر زمين با پوشش گياهي علف چمني بود.

·          -  گياهان، درختان و علف هاي چمني، قضاي سبز و مراتع باعث جلوگيري از هرزآب شده و آب جاري را به زمين نفوذ داده و باعث ذخيره شدن آب در سفره هاي آب هاي زير زميني مي شود كه اين ذخاير براي مصرف آب شرب و زراعت به كار خواهند رفت. در تجربيات علمي و آزمايش ها ما در دانشگاه هاي امريكا نشان داده است كه طوفاني با مشخصات ياد شده( با شدت 5/7 سانتي متر باران در 30 دقيقه ) با عث شد از زميني كه عاري از پوشش گياهي بود تمام اين آب هدر رود و چيزي به سفره هاي زيرزميني ذخيره ي آب نرسد در حاليكه از يك زمين مجاور كه با گياه تنباكو كشت شده بود و بوته ها از هم دور بود و هنوز فضاي خالي بين بوته ها وجود دارد 7/6 ميلي متر آب در هكتار از بين رفت. حال آنكه از زمين مجاور ديگركه با گياه "لوليم" (Ryegrass) كه هم گياه چمني است و هم گياه مرتعي، فقط 6/0 ميلي متر آب در هكتار در هفته هدر رفته بود و بقيه آب در زمين نفوذ كرده و به سفره هاي آب زيرزميني رسيد، يعني اين گياه چمني و مرتعي( فضاي سبز) با عث شد كه تقريبا تمام آب را به زمين نفوذ داده و ذخيره كند و هيچ آبي تلف نشود.

·          -گياهان چمني و فضاي سبز و علوفه اي با ريشه هاي انبوهي كه دارند در خاك سازي براي زراعت بهترين و غني ترين خاك هاي زراعي را توليد مي كنند. بهترين و غني ترين خاك هاي زراعي دنيا در رده بزرگ خاك شناسي به نام "مالي سالز"( Molisols) مي باشند كه در زير زمين هاي پوشيده از علوفه و چمن ها تشكيل مي شوند به همين سبب يكي از فوايد اين گياهان علفي و فضاي سبز، بهبود خاك هاي زراعي است.

·          گياهان، جنگل ها، مراتع و چمن ها باعث تعديل درجه حرارت مي شوند. آزمايشات و تجربيات اينجانب و همكاران در دانشگاه هاي ديگر امريكا نشان داده است كه زمين پوشيده با گياه چمني فضاي سبز، درجه حرارت محيطش به مراتب كمتر از زمين مجاور كه آسفالت بوده و پوشش گياهي نداشت، بوده است. براي مثال در يكي از اين آزمايش ها درجه حرارت آسفالت 49 درجه سانتي گراد را نشان داد و حال آنكه درجه حرارت زمين مجاور پوشيده از گياهان چمني و فضاي سبز 24 درجه سانتي گراد بود.

·          گياهان چمني و فضاي سبز بهترين سطح را براي بازي ها و ورزش توليد مي كنند به طوري كه از جراحات ورزش كاران به سبب وجود اين پوشش گياهي در زماني كه به زمين مي افتند جلوگيري مي شود.

·          گياهان و به خصوص فضاي سبز سبب كم كردن فشارها و استرس ها در انسان شده است و حتي در بهبودي بيماران فوق العاده موثر است. در كشورهاي پيشرفته مرسوم است كه به افراد توصيه مي شود به هنگام فشارهاي روحي و رواني وارد شده، چند دقيقه اي در كنار چمن ساختماني كه در آن كار مي كنند قدم بزنند. اين كار باعث شده ميزان زيادي از فشار و استرس آن ها كاسته شود. در بيمارستان ها تجربيات نشان داده است، وقتي بيماري را كه وضعيت بسيار وخيمي دارد روزي يكبار با صندلي چرخدار او را به بيرون از اتاقش آورده و در كنار چمن اطراف بيمارستان مي چرخانند اين اقدام سبب شده كه او حدود 50 درصد در زمان بهبوديش در مقايسه با بيماري كه همين شرايط را دارد اما فقط هميشه در اتاقش در بيمارستان بستري مي باشد، زودتر بهبودي  يابد.

جالب است بدانيد حضور در فضاي سبز و مشاهده چمن سبز براي دو بيماركه از نظر سن و جنس يكي هستند و بيماريشان يكي است چقدر متفاوت بوده است  بيماري كه روزي يكيار چمن را ديده است در 10 روز بهبودي  يافته اما بيماري كه هميشه در اتاقش بستري بوده و چمن و فضاي سبزي نديده است بهبودي او تا 20 روز طول كشيده است.

اميدوارم اين موارد كه به صورت مختصراز توجه به فوايد فضاي سبز حاكي دارد براي همه شما هموطنان عزيزم مفيد باشد.

 شهروندان عزيز، مديران تصميم گير و تصميم ساز در مديريت شهري ، حفظ اين سرزمين سحر انگيز و پر معنا را فراموش نكنيم و آن را وظيفه انساني خود قرار دهيم.  قرار است صداي ميراث گذشتگان را در طول 6 روز آيين روز گرگان بهتر و بيشتربشنوييم.  پسبياييد با عشق به سرزمينمان،  با سرفرازي در حفظ داشته هاي نفيس خود بكوشيم و اين جمله را همواره به ياد داشته باشيم كه گرگان براي همه و گرگان براي هميشه...

از توجه شما همه دوستداران گرگان و گرگاني شناس  بسيار متشكرم.

با تقديم درود هاي فراوان به همه شما عزيزان

محمد پسر ك لي- استاد ايراني دانشگاه آريزونا

20 شهریور 1390 – 11 سپتامبر 2011

توضيح: پروفسور محمد پسر ك لي داري تحصيلات فوق دكترا مهندسي آب و خاك است. استاد ايراني دانشگاه آريزونا در عرصه بين اللملي به پدر فضاي سبز و بيابان هاي دنيا شهرت دارد. وي در سال 2006 ميلادي از بين 2 هزار استاد جهاني به عنوان دانشمند سال برگزيده شد. وي جزو50 مرد علمي دنيا است و تا كنون 8 كتاب توسط او منتشر شده است كه در دانشگاه ها دنيا تدريس مي شود.

3 بار به دليل فعاليت هاي تحقيقاتي، ترويج و تدريس موثر و شايسته به عنوان استاد نمونه در دانشگاه آريزونا انتخاب شده است.  وي به دليل بيشترين  تاثير گذاري در بهبود زندگي بشريت،  مدال طلاي صلح آزادي امريكا را نيز دريافت كرده است.

و  او با چنين ويژگي هاي منحصر به فردي از طرف شهرداري گرگان در سال 87 به عنوان شهروند ماندگار اين شهر نيز انتخاب شد.

 

نتایج رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی / گلستان رتبه هشتم

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رتبه بندی وبومتریک دانشگاههای علوم پزشکی را بر اساس رتبه جهانی آنها منتشر کرد این رتبه بندی بر اساس چهار شاخص اصلی حجم، قابلیت مشاهده، فایل های غنی، اسکالر انجام گرفته استشاخص حجم نشان دهنده تعداد صفحات بازیافت شده از موتورهای جستجو گوگل، یاهو و بینگ است.همچنین شاخص قابلیت مشاهده نشان دهنده، تعداد کل لینک های خارجی منحصر به فرد دریافت شده بر اساس سایت یاهو استفایلهای غنی نیز نشان دهنده این است که بعد از ارزیابی فایلهای علمی و انتشاراتی مرتبط، حجم فرمت های متفاوت فایلها انتخاب می شود این اطلاعات بر اساس موتورهای جستجو گوگل، یاهو و بینگ استخراج می شوددر نهایت شاخص اسکالر (Scholar) ترکیبی از موارد منتشر شده در بین سالهای 2006 تا 2010 در گوگل اسکالر و خروجی جهانی سالهای 2004 تا 2008 در سایت SIR Scimago سنجیده شده است. 

پی نوشت :

بر اساس  رتبه بندی  اعلام شده  در جدول ذیل دانشگاه علوم پزشکی گلستان رتبه هشتم را بدست آورده است که  با توجه به زمان تاسیس آن ، نسبت به سایر دانشگاهها،جایگاه بسیار خوبی است. اگر چه زمزمه هایی از تغییر ریاست این دانشگاه به گوش می رسد  . باید منتظر آینده ماند و دید آیا دکتر سمنانی با حدود ده سال مدیریت در دانشگاه  در شش ماهه دوم امسال تعویض خواهد شد؟

نام برترین دانشگاهها

ردیف

رتبه جهانی

نام دانشگاه

شاخص اسکالر

ردیف

رتبه جهانی

نام دانشگاه

شاخص اسکالر

1

1037

دانشگاه علوم پزشکی تهران

134

20

7367

دانشگاه علوم پزشکی لرستان

7229

2

1295

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

917

21

7816

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

7229

3

1404

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

1240

22

7838

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

7229

4

1473

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

558

23

8158

دانشگاه علوم پزشکی قم

7229

5

1557

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

768

24

8420

دانشگاه علوم پزشکی سمنان

4723

6

1739

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

1178

25

9030

دانشگاه علوم پزشکی بابل

7229

7

3473

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

2209

26

9246

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

6048

8

3784

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

2047

27

9502

دانشگاه علوم پزشکی ایلام

7229

9

4394

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

2046

28

9523

دانشگاه علوم پزشکی جهرم

6048

10

4684

دانشگاه علوم پزشکی اهواز

2046

29

9853

دانشگاه علوم پزشکی اراک

6048

11

4730

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

7229

30

9941

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

7229

12

5286

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

6048

31

10017

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی

7229

13

5430

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

3034

32

10219

دانشگاه علوم پزشکی گناباد

7229

14

5594

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

4723

33

10896

دانشکده علوم پزشکی فسا

7229

15

5690

دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله

7229

34

10965

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

7229

16

5699

دانشگاه علوم پزشکی همدان

3229

35

11175

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

7229

17

6108

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

6048

36

11315

دانشگاه علوم پزشکی زابل

7229

18

6239

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

5505

37

11639

دانشکده ایمنی سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

4218

19

7087

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

6048

   

 

آيين روز گرگان/ برنامه های اجرا شده روز اول

 برنامه هاي روز گرگان از روز يكشنبه 20 شهريور آغاز و  به مدت 6 روز با عنوان هاي مختلف در محل هاي تعيين شده اجرا می شود. دیروز که با نام گرگان، فرهيختگان، استعدادهاي درخشان و چهره هاي ماندگار نامگذاري شده بود؛برنامه های این رویداد فرهنگی افتتاح شد.دراين روز از ساعت 17برنامه هاي متنوعي شامل اجراي موسيقي سنتي گرگان براي نخستين بار ، خيمه شب بازي، نمايش طنز، نمايش عكس، نمايش كتاب هايي با عنوان گرگان و نويسندگان گرگاني، نمايش سوغات و صنايع دستي اين شهر با حضور همه شهروندان، بزرگان شهر، گرگان دوستان به اجرا گذاشته شد. مسابقات مچ اندازي در نخستين روز برپايي آيين روز گرگان از دیگر برنامه ها اجرا شده بود.

امروز 21 شهريور كه به نام گرگان، تاريخ، هنر، ادب، فولكور و فرهنگ نامگذاري شده است دو برنامه نمايشگاه عكس از اسناد تاريخي گرگان در محله دوشنبه اي و نشست گرگان پژوهي در سالن ميرداماد انجام مي شود. لازم به ذکر است روز 20 شهريور 1316 زمان تاريخي تغيير نام استراباد به گرگان در سال گذشته با تصويب شوراي اين شهر به نام روز گرگان نامگذاري شد.

گاف وزیر گلستانی در وزارت ورزش و جوانان

چهار روز پس از حضور حميد حيدري به عنوان سرپرست جديد فدراسيون سواركاري از سوي وزارت ورزش و جوانان به وي اعلام شد كه اشتباهي رخ داده و قرار بوده محمود حيدري مسووليت اين فدراسيون را بر عهده گيرد.به گزارش ايسنا در حالي كه تنها 4 روز از معارفه حميد حيدري، نايب رييس فدراسيون چوگان براي فدراسيون سواركاري مي‌گذشت، در اقدامي تامل برانگيز شنبه از سوي سه نفر از مديران وزارت ورزش و جوانان با او تماس تلفني گرفتند و اعلام كردند كه حكم شما براي سرپرستي فدراسيون سواركاري اشتباهي و به دليل تشابه اسمي زده شده است .حميد حيدري سه‌شنبه گذشته پس از صحبت تلفني با حميد سجادي معاون ورزشي وزارتخانه با سرپرستي فدراسيون سواركاري موافقت كرد.

نكته قابل توجه اين كه حيدري در شرايطي به دليل صدور حكم اشتباه وزير ورزش از ادامه كار در فدراسيون سواركاري بازماند كه مراسم معارفه‌اش چهارشنبه گذشته با حضور صنيعي، شرعي، بكاري و رغبتي چهار نفر از مديران كل، كنزي مشاور سجادي، عليرضا باقري مسئول امور مجامع وزارتخانه و در غياب معاون ورزشي وزارتخانه برگزار شده بود.گويا در اين جلسه حميد حيدري كه از مديران با سابقه كشور به حساب مي‌آيد و با امضاي شهيد بهشتي به عنوان رييس شوراي انقلاب به سمت معاون وزير صنايع منصوب شده بود، به دليل سابقه سرپرستي بارها از سوي مديران وزارتخانه مورد تحسين و تمجيد قرار گرفته و آن‌ها اعلام كردند كه از حيدري حمايت همه جانبه خواهند داشت تا در راستاي اعتلاي سوار كاري كه حدود 5 ماه است در غياب رييس اداره مي‌شود، گام بردارد.جالب توجه اين كه پس از پايان معارفه حيدري به درخواست مديران كل وزارت ورزش و جوانان او به همراه نايب رييس و دبير كل فدراسيون سوار كاري براي معارفه به فدراسيون مربوطه مي‌رود و از همان روز چهارشنبه رسما كار خود را آغاز مي‌كند! حيدري همچنان روز جمعه به همراه غلامعلي تاجيك مدير كل حراست وزارتخانه براي بازديد از ورزشگاه نوروز آباد و تماشاي رقابت‌هاي كورس تهران در جمع اهالي سواركاري حاضر مي‌شود و سخنراني مي‌كند.با اين همه و در شرايطي كه روز شنبه به دنبال گرفتن وقت ملاقات با حميد سجادي، رسول نژاد و شخص وزير بوده و در حالي كه در جلسه با اهالي سواركاري قرار داشته در تماسي تلفني به او اعلام مي‌شود كه وزير حكم شما را اشتباهي زده و در واقع قرار بوده محمود حيدري كه در مقطعي رياست هيات سواركاري تهران را بر عهده داشته و از دوستان محمد عباسي به شمار مي‌رود به عنوان سرپرست جديد منصوب شود!نكته تامل برانگيز ديگر اين كه پس از تماس تلفني با حيدري به وي اعلام شده كه شما بايد مسئولان فدراسيون سواركاري را در جريان اين اتفاق قرار دهيد كه درخواست مسئولان وزارت ورزش و جوانان از سوي حيدري با مخالفت مواجه شد!



آیین روز گرگان،امروز ساعت 17 پارکشهر

 آیین روز گرگان امروز 20 شهریور  از ساعت 17 در پارکشهر گرگان آغاز می شود. حضور گرگاندوستان در این مراسم نشان از علاقمندی آنها به تاریخ و پیشرفت گرگان است.


فرخنده باد روز گرگان بر همه گرگانیان

هرکانا،نام یک شهر نیست،تار یخ    گرگان کهن است.

کشید اینجا دگر چون حُسن تعبیر                                                                         قلم در رقص آمد حین تحریر
که ایرانم چه والا سرزمینیست                                                                              که هر ناحیتش زیبا نگینیست
ولی گرگان نگینی از زبرجد                                                                                و در بین سران نامش سرآمد
به پای نام این پاکیزه این خاک                                                                 چه سرهایی که درغلتیده در خاک
چنین بودست زین پس هم چنان باد                                                       و نام پاک گرگان جاودان باد
شعر از: جواد محمدی 

همیشه خبرنگار منتشر کرد/مصاحبه مدیر بلاگفا با ماهنامه موفقیت

بلاگفا سایت سرویس دهنده به وبلاگ همیشه خبرنگار و  بسیار دیگری از وبلاگ هاست علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا در آخرین یادداشت صفحه اخبار بلاگفا، مصاحبه اش با ماهنامه موفقیت را درج کرده که در زیر می خوانید:

  چندی قبل گفت و گویی با خانم جویکار از کاربران سایت داشته ام که در شماره ۲۱۹ نشریه موفقیت (پانزدهم شهریور) منتشر شده است. لازم است اینجا از خانم جویکار و مسئولین محترم نشریه موفقیت تشکر کنم متن مصاحبه در ادامه درج شده است

موفقیت؛ رضایت از خود و کاری است که انجامش می‌دهی

سایت "بلاگفا" را اکثر وبلاگ‌نویسان و مخاطبان وبلاگ‌ها می‌شناسند. بلاگفا عنوان سایت سرویس‌دهنده وبلاگ است که با صفحه‌های همیشه سفید و آبی‌اش چند سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و کاربران زیادی را جذب خود کرده است.مزیت بلاگفا نسبت به سرویس‌دهنده‌های دیگر سبکی سایت و سادگی آن به اضافه فضای صمیمی در وبلاگ‌هایش است. فضایی آن‌قدر ساده و صمیمی که اگر اهل وبلاگ‌نویسی باشید خیلی زود به آن عادت می‌کنید و شاید مثل خود من یک روزی وبلاگتان در بلاگفا 4 ساله شود و تبدیل شود به یکی از دوست‌داشتنی‌های زندگیتان و محلی که همه در آن از حال شما باخبر شوند. بلاگفا همیشه آهسته و پیوسته پیش می‌رود و معتقد به کار درست است. مدیریت این سایت را آقای علیرضا شیرازی بر عهده دارد که خودش آن را راه‌اندازی کرده و تیم کاری بلاگفا را مدیریت می‌کند. وی 33 ساله و کارشناس نرم‌افزار و برنامه‌نویسی است و اکنون مدیریت سایت‌های بلاگفا و پارسیک را بر عهده دارد. شغلی مانند شغل شیرازی از آن دست حرفه‌هایی است که چون جزو اولین‌هاست و چند سال است باب شده، دردسرهای زیادی هم دارد. هنوز هم گاهی پیش می‌آید که با کسانی روبه‌رو شود که هنوز درک درستی از حرفه‌ او و قانون‌هایش نداشته باشند ولی او با همان متانت همیشگی‌اش، پای همه مشکلات می‌ایستد. به نظرم مدیر موفقی است بدون آن‌که سر و صدایی داشته باشد. با روحیات کاربرهایش آشنایی دارد و دقیقا می‌داند که چه وقت‌هایی به چه چیزهایی نیاز دارند. شخصیت آرامی دارد. مدام میان جواب‌هایش لبخند می‌زند. با آن‌که خودم به عنوان یک کاربر بلاگفا، سیستم مدیریتی‌اش را قبول دارم اما سعی می‌کنم سوالاتم را از دیدگاه منتقدان یا حتی مخالفان بلاگفا هم بپرسم. در چهره‌اش اثری از عصبانیت و یا خودخواهی نیست. نظراتش را در قالب حرفه خودش توضیح می‌دهد و ایمان دارد که کارهایش روی روال و منطق است. به هیچ عنوان اهل رقابت نیست و اوج هدف کاری‌اش، رضایت کاربران است و بس!می‌گوید فقط در همین صورت است که احساس موفقیت می‌کنم! شاید علت رضایت کاربران چند ساله بلاگفا از وبلاگ‌هایشان نیز همین باشد . متن مصاحبه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

چشم انداز گلستان در افق 1404

این روزها معاونت برنامه ریزی استانداری در حال نهائی کردن سند آمایش استان است. بعد از این برای اطلاع بینندگان، مطالبی از این سند در این وبلاگ منتشر می شود. در ابتدای این سند که در آن برنامه راهبردی،ساختاری و عملیاتی توسعه استان آمده ،گلستان در افق 1404 این گونه تعریف شده است: 

"استاني است برخوردار از بخش كشاورزي توسعه يافته و دانش پايه، صنايع مبتني بر فناوري‌هاي نوين، داراي محيط زيست پايدار بويژه در عرصه‌هاي منابع طبيعي و منابع آب، برخوردار از شبكه‌هاي ارتباطي مناسب، ارايه كننده خدمات برتر و تخصصي در سطوح فراملي و منطقه‌اي، داراي سواحل سامان يافته و شاخص‌هاي توسعه انساني ارتقاء يافته با توزيع متعادل جمعيت و فعاليت به نحوي كه سهم جمعيت استان از كل كشور تغيير محسوسي نداشته و نسبت شهرنشيني استان افزايش يابد. " 

                                                                                             منبع: سند آمایش استان


مناقشه ايران و فارس/ دانشگاه آزاد ادعاي دكتر ناصري را تكذيب كرد

شرط جاسبی برای عنایت خاص
روزنامه ایران چهارشنبه گذشته در ستون "دیگه چه خبر" خود مدعی شد که رییس دانشگاه آزاد برای عنایت ویژه به نمایندگان مجلس شرط خاصی را مقرر کرده و گفته است هر نماینده ای که نامه میهمان یا انتقالی دانشجویی را به صورت دستی و شخصی به دانشگاه ببرد مورد عنایت خاص جاسبی قرار خواهد گرفت.
این خبر فورا با واکنش دانشگاه آزاد مواجه شد  این دانشگاه طی جوابیه ای ضمن تکذیب خبر فوق انتشار آن را مصداق تشویش اذهان عمومی خواند 
از فارس شکایت کنید
آنکه روزنامه ایران هم موضوع را به خبرگزاری فارس ارجاع داده و از دانشگاه آزاد خواسته است از این بابت از خبرگزاری فارس شکایت کند.
نکته جالب آنکه روزنامه ایران هنگامی که خبر را روز چهارشنبه منتشر کرد به هیچ وجه نامی از منبع‌ آن نبرده بود و گویی خبر متعلق به این روزنامه بود اما فردای آن روز (دیروز پنج شنبه) که با تکذیبیه دانشگاه آزاد مواجه شد موضوع را به خبرگزاری فارس ارجاع داد و منبع خبر را روشن کرد.
روزنامه ایران با خوشحالی از دانشگاه آزاد خواسته است که به دلیل انتشار این خبر از فارس شکایت کند در حالی که روز قبل از آن به راحتی این خبر را منتشر کرده بود.

هميشه خبرنگار پيشگام نقد درون گفتماني

امروز وبلاگ هميشه خبرنگار يك ماهه شد، در بين دوستان وبلاگ نويس مرسوم است كه به بهانه يك سالگي وبلاگ خود يادداشت مي نويسند. اما بدليل توسعه كمي وبلاگ ها در استان گلستان بوي‍ژه در شهر گرگان به ذهنم رسيد كه به اين بهانه ضرورت توجه به موضوع نقد و بررسي وبلاگها و تحليل محتواي برخي از وبلاگهاي فعال را به خودم و ديگر دوستان علاقمند به فعاليت در فضاي سايبري يادآوري كنم.چرا كه هيچ كس نمى تواند ادعا كند كه كاري كه به انجام مي رساند،بي عيب و نقص است و او كمال را به تمامى در اختيار دارد و ديگران كاملاً از آن بى بهره اند. هر فرد و هر جامعه اى كه به اين اصل فلسفى معتقد باشد، به اصل مترقى نقد پايبند است. اگر ما نقدهاى ديگران را برنتابيم، بايد مطمئن باشيم كه خودمان از پويايى لازم برخوردار نخواهيم شد و اگر در جامعه اى برنتابيدن نقد ديگران تبديل به فرهنگ آن جامعه شده باشد، آن جامعه كارش به تحجر و پسرفت مى كشد. بنابراين در اين موضوع فضاي سايبري و توليدات آن در جامعه مجازي متفاوت از جامعه واقعي نيست .هميشه خبرنگار به بهانه يك ماهگي تولد وبلاگ خود، پيشگام ايجاد فضاي نقد درون گفتماني شده است؛ و از بازديدكنندگاني كه تاكنون از اين وبلاگ بازديد كردند تقاضا دارد با بيان نقاط ضعف و قوت آن در پيشرفت كار  و توسعه آن مشاركت كنند.

درخواست ناصری از لاريجاني/ ورود جاسبي به مجلس ممنوع شود

دکترعبدالحسين ناصري نماينده مردم گرگان در مجلس شوراي اسلامي درگفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ضمن انتقاد از نحوه نقل و انتقال دانشجويان در دانشگاه آزاد تصريح كرد: وزارت علوم بايد آئين‌نامه اجرايي نقل و انتقالات دانشجويي دانشگاه آزاد را تصويب كند.وي در اين رابطه افزود: متاسفانه نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد تابع نظم و قانون خاصي نيست و بر اساس ميل شخصي رئيس دانشگاه يعني جاسبي انجام مي‌شود، در حالي كه اين مسئله خلاف قانون است. ناصري ادامه داد: ‌ممكن است دانشجوياني وجود داشته باشند كه دچار مشكل جدي باشند ولي در حيطه نظر مثبت جناب رئيس قرار نگيرند و در مقابل افراد ديگر با استفاده از ارتباط به راحتي بتوانند در دانشگاه آزاد نقل و انتقال انجام دهند.
اين نماينده مجلس اظهار داشت:
 متاسفانه رئيس دانشگاه آزاد در اين اقدام غيرقانوني خود خواست يا ناخواسته نمايندگان مجلس را نيز درگير كرده و به دانشجويان اعلام شده كه اگر از نماينده نامه بياورند، كارشان انجام خواهدشد. وي اضافه كرد: اخيرا نيز دانشگاه آزاد گفته كه اگر نماينده نامه را به صورت دستي و شخصي به دانشگاه آزاد بياورد، ممكن است مورد عنايت خاص رئيس دانشگاه قرار بگيرد و براي دانشجو يك ترم مهمان بگيرد كه اين مسئله موجب وهن مجلس است.ناصري از رئيس مجلس خواست كه از ورود رئيس متخلفي مانند جاسبي به مجلس ممانعت به عمل آورد و همچنين از وزارت علوم خواست كه سريع‌تر آئين‌نامه نقل و انتقال دانشجويان در دانشگاه آزاد را مانند ساير دانشگاه‌ها در چارچوب قانون به تصويب برساند چراكه درست نيست يك فرد خود مصداق قانون قرار گيرد.

پی نوشت:

برای برخی از موکلان دکتر ناصری  این مساله که او در ماههای آخر نمایندگی خود به سیم آخر زد و زبانش انتقادی شده و از در و دیوار گلایه و شکایت دارد، غیر قابل باور است .آنها بر این باورند که این انتقادهابیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. برای اثبات این مدعا شما می توانید بازخورد انتقاد وی از غیر کارشناسی خواندن برخی از طرحهای کلان دولت در استان را که به صورت کامنت در وبلاگ هائی که خبر کنفرانس  او با خبرنگاران را منعکس کردند  به وضوح مشاهده کرد. در افتادن او با جاسبی که احمدی نژاد با آن همه جوش و خروش نتوانست او را از ریاست دانشگاه آزاد کنار بزند از جنبه دل شیر داشتن مایه مباهات ما گرگانی هاست. 

به قول خنده بازاری ها مدیر مدیر .... بوق بوق..... آقا وكيله......بوق بوق 

یک هفته برنامه برای گرامیداشت روز گرگان

که گرگان ریشه در اسطوره دارد 

                                           هزاران نکته مستوره دارد 

به گزارش دبیرخانه بزرگداشت روز گرگان برنامه های تدوین شده به شرح ذیل اعلام شد:

 **مراسم افتتاحیه مقابل کا خ موزه در پارک شهر

 ** نمایش عکس قدیم گرگان و اسناد تاریخی در محله ی دوشنبه ای

 ** نشست گرگان پژوهی

 **جشن ۸۰ سالگی ثبت بافت تاریخی گرگان

 **کاشت درختان بومی در پارک ها

 ** نشست با سازمان پارک ها و فضای سبز

 **همایش سلامت شهروندان گرگانی

 **درود همشهری

 **مسابقات ورزشی همچون :مچ انداری*قوی ترین مردان محله*صعود کوهنوردان به ارتفاعات اطراف گرگان

 ** مسابقات تفریحی :ماهیگیری با دست

 **جشن پرواز بادبادک ها

 این ها نمونه ای از برنامه هایی است که قرار است از ۲۰ الی ۲۶ شهریور ماه به مناسبت روز گرگان در شهر تاریخی مان گرگان برگزار شود

 

حفاظت از بافت تاریخی گرگان و چالش های پیش رو

به منظور حفاظت از هویت تاریخی گرگان ،نشست دوستداران بافت تاریخی امروز 15 شهریور ماه با عنوان "بافت تاریخی گرگان،هویت، توسعه پایدار" در محله سرچشمه گرگان و در خانه شفیعی- مقابل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان- از ساعت 18:30 برگزار می شود. 

موضوع نوسازی بافت قدیم گرگان تاکنون با چالش های فراوانی مواجه شده است . برخی از دوستداران بافت تاریخی گرگان معتقدند متولیان نوسازی بافت های فرسوده گرگان باید بین این بافت و بافت های قدیمی گرگان که هویت و تاریخ گرگان و استرآیاد هستند تفکیک قایل شوند. تاکنون اقدامات بسیار خوبی در سطح رسانه های مجازی ، مطبوعات محلی ،خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری در حمایت از بافت قدیمی و تاریخی گرگان انجام شده است . یکی از این نمونه اقدامات حمایتی حساس شدن خبرگزاری میراث فرهنگی به این موضوع بوده است .در گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي که توسط خانم الهه موسوی از همکاران خبرنگار و وبلاگ نویس و سردبیر کنونی هفته نامه سلیم تهیه شده آمده است:

 طرح "بهسازي و نوسازي بافت فرسوده گرگان " در حالي مجددا روانه کميسيون ماده پنج مي شود که شرکت مشاور طرح که تقاضاي اين نوسازي را دارد هنوز طرح پيشين خود را به اتمام نرسانده است. در همين حال کارشناسان عقيده دارند اين شرکت به هيچ عنوان صلاحيت مشاوره و اجراي چنين طرح حساس و با اهميتي را ندارد. چرا که نگاه غيرتاريخي و صرفا اقتصادي باعث شده که از عنوان " بافت فرسوده " براي کهن ترين و ارزشمندترين بافت تاريخي شمال کشور – يعني بافت گرگان- استفاده کند.  منتقدان اين طرح نزديک به يک سال است که در تلاش هستند تا از تصويب اين طرح در کميسيون ماده 5 استانداري جلوگيري کنند؛ اما ظاهرا شرکت سازنده هم بي کار ننشسته است و با وجود درگير بودن بسياري از مناطق حاشيه اي گرگان با مشکلات فراوان، همه را رها کرده و تنها بر بافت تاريخي چند صد ساله استرآباد دست گذاشته است. برخي کارشناسان معتقدند اين اصرار تنها مي تواند از يک انگيزه ناشي شود؛ منفعت اقتصادي که در بازسازي و البته تخريب بافت نهفته است. عبدالرضا چراغعلي کارشناس ارشد معماري و رييس کميته تخصصي سازمان نظام مهندسي گلستان در اينباره به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفت: بافت تاريخي گرگان با توجه به پيشينه درخشان و پرآوازه، امروز شرايط خوبي ندارد و دليل اصلي آن هم بي توجهي مقامات مسوول، انجام نشدن کارفرهنگي و عدم ايجاد ظرفيت هاي لازم براي بهره برداري منطقي از اين کالبد ارزشمند است. به نظر من تدوين يک طرح حساب شده و منطقي براي احيا و بهسازي بافت، ضروري است؛ ولي نکته مهم اين است که نگاه مشاور و طراحي که اين کارها را انجام مي دهد بايد اين شايستگي را داشته باشد.

 او با اشاره به اينکه متاسفانه طرحي که توسط مهندسان مشاور تهيه شده نظر علاقمندان و کارشناسان را تامين نکرده و با اين همه، مقامات مسئول و کارفرما بر اجراي آن، اصرار دارند درباره طرح " بهسازي و نوسازي بافت فرسوده گرگان" گفت: اين طرح با يک نگاه غيرتاريخي به بخش هايي از بافت نگاه کرده و فقط از جنبه اقتصادي و ساخت وساز به موضوع بافت تاريخي ارزشمند اين سرزمين پرداخته است. رييس کميسيون فرهنگي ـ اجتماعي و زيست شهري شوراي شهر گرگان تاکيد کرد: ما معتقديم رونق ساخت و ساز در بافت تاريخي، معنا ندارد و فقط بازسازي و احيا را مي خواهيم و نه تخريب؛ ما بايد ميراث موجودمان را با چنگ و دندان حفظ کنيم. اين تجربه در برخي نقاط مثل يزد، اصفهان، شيراز اجرا شده که عينا بافت تاريخي حفظ شده و در عين حال آنرا بازسازي و مرمت کرده اند. بايد به کارگيري کاربري هاي مناسب استفاده شود. چراغعلي گفت: من مي گويم متولي بافت، سازمان ميراث فرهنگي است و هيچ سازمان يا شرکت ديگري نبايد متولي رسيدگي به آن باشد. اگر چه شخصا به عنوان رييس کميته فرهنگي شورا و رييس کميته تخصصي سازمان نظام مهندسي استان، گلايه هاي زيادي را از نوع عملکرد سازمان ميراث و گردشگري گلستان و بي مهري و کم توجهي آنها به بافت تاريخي دارم؛ اما معتقدم به بافت کم توجهي شده و متوليان، کار شايسته اي را انجام نداده اند و نوع نگاه کارشناسي آنها در نعلبندان و محله پاسرو گرگان تنها تخريب به دنبال داشته است. او اظهار اميدواري کرد که در طرح جامع شهر گرگان، با اعمال نظر تخصصي، افق روشن تري را براي بافت تاريخي داشته باشيم و امانتدار خوبي براي آينده باشيم؛ هر چند تاکنون نبوده ايم.

 بافت‌هاي ناپايدار و بي‌هويت

چراغعلي تاکيد کرد : بافت هاي ناپايدارو بي هويت و بي حساب و کتابي که امروز در حاشيه گرگان مثل کوي عرفان، کوي محتشم، اسلام آباد، اوزينه، قلعه حسن و انجيراب و نيز برخي روستاهاي حاشيه اي در اطراف گرگان شکل گرفته است نيز به توجه و بازسازي جدي نياز دارند که نگاه شرکت ها به جاي بافت ارزشمند تاريخي، بايد به شکل تخصصي و کارشناسي به اين شهرک ها باشد و بحث بافت فرسوده را رها کنند. او گفت: چون تاکنون سازمان ميراث فرهنگي گلستان بسيار ضعيف عمل کرده، عده ديگري ادعاي متولي بودن آن را دارند و اين اشتباه است. بنده دخالت هر سازماني به غير از سازمان ميراث فرهنگي را در اين حوزه و در بافت تاريخي سرزنش مي کنم و معتقدم فقط سازمان ميراث فرهنگي گلستان حق ترميم و بازسازي بافت را دارد؛ اگر چه تاکنون امانتدار خوبي نبوده است. اميدواريم با توجه به ضرورت هايي که ما نياز به يک پيشينه تاريخي داريم با مديريت درست مسئله به طور صحيح کليد بخورد.

تبلیغات زودرس انتخابات مجلس در گرگان-4

در پست های قبلی به معرفی نامزدهای بالقوه انتخابات دور آتی مجلس شورای اسلامی پرداختم.در این  نوشتار می خواهم به معرفی سه نفر از نامزدها  که در صحنه تبلیغات غیر رسمی انتخابات فعال هستند بپردازم.

9- محمود ربیعی

او بازنشسته وزارت کشور است و سابقه فرمانداری شهرهای مختلف استان به ویژه مرکز استان را دارد.او در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ریاست ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را در استان بر عهده داشت.برخی او را اطلاح طلب می دانند؛اما  او خودش را فردی می داند که در تصمیم گیری های سیاسی مستقل عمل می کند.در دور قبل انتخابات مجلس حضور پر قدرتی را داشت که برغم تلاش فراوان و صرف هزینه بسیار موفق نشد. با توجه به ریاست او بر ستاد مهندس موسوی،برخی  معتقدند که رد صلاحیت خواهد شد.عده ای دیگر بر این باورند که  با توجه به سیاست  نظام برای جلب مشارکت حداکثری مردم قطعا به نیروهای معتدلی همانند ربیعی که دارای پایگاه مردمی در شهر گرگان  هستند ،فرصت حضور در انتخابات  داده می شود.

10- قاسم حاج محمدی

اوتاکنون  پای ثابت تمامی ستادهای انتخاباتی اصولگرایان در  گرگان  بوده است. کارشناس ارشد جامعه شناسی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان است. در این دوره شورای اسلامی عضو شورا بود که برای حضور در انتخابات از شورای شهر گرگان استعفا داد. در دور قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی ریاست ستاد انتخاباتی سید علی طاهری،نماینده کنونی مردم شریف گرگان را در مجلس بر عهده داشت. بعد از انتخاب طاهری به نمایندگی،همه کسانی که  از فعالان ستاد انتخاباتی او بودند انتظار داشتند که حاجی محمدی به عنوان رئیس دفتر او در گرگان انتخاب شود. این اتفاق نیافتاد و طاهری با انتخاب نصیری و کنار گذاشتن حاجی محمدی نشان داد که ژنرال نمی خواهد. شاید آن روز کسانی که با انتخاب حاجی محمدی و حضور او در جایگاه ریاست دفتر طاهری مخالفت کردند،امروز خوشحال باشند که حداقل  با عدم انتخاب حاجی محمدی،حداقل از دفتر او کسی در مقابل وی قد علم نکرده است. صراحت لهجه و بیان صریح مواضع و دیدگاه های سیاسی از خصوصیات بارز ایشان است. حضور یکساله او بر ریاست شورای اسلامی شهر و اتفاقات عجیبی که در آن ایام افتاد سبب شد تا برخی از مطبوعات محلی با برجسته کردن آن سبب حساسیت شهروندان به تنش های درونی شورای اسلامی شهر شوند.پیگیری پرونده مدیر عامل سابق سازمان تاکسیرانی شهر گرگان و مطالبات رانندگان تاکسی سبب شد تا کسانی که از او در این موضوع زخم خورده اند به تخریبش بپردازند. به روایت خودش تاکنون 27 کمیته در دفتر ارتباط مردمی خود در نوبخت تشکیل داده و معتقد است که با توجه به استقبال دانشجویان و جوانان بویژه نیروهای مردمی و بسیجی سطح محلات مختلف گرگان ،دیگر نامزدهای اصولگرا را پشت سر خواهد گذاشت و به عنوان منتخب اول مردم  در مرحله اول به مجلس راه خواهد یافت. او به خانواده فرهنگیان گرگان متعلق است و قرار گرفتن سید هادی حسینی که در دور قبل رای خوبی را بدست آورد در کنار او و تجمیع آرا فرهنگیان به نفع حاجی محمدی می تواند برگ برنده او باشد.

11-  دکتر نعیمی

پزشکی که در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی برای انتخابات طاهری زحمت کشید و حضور در ریاست جمعیت هلال احمر استان مزد زحمات او بود. حضور او در جمعیت هلال احمر بدون حاشیه هم نبود. استخدام نیروهای فامیل و برخود غیر کارشناسی با برخی از مباحث تخصصی هلال احمر سبب شد تا اکبری که او بدلیل شرایط مدیریتی خود با رفتن وی به سازمان جوانان مرکز موافقت و به عبارتی خود خواسته آن را تسریع کرد، بیکار ننشسته و با ارتباطاتی که در مرکز با فقیه ریاست جمعیت هلال احمر پیدا کرد،توانست در شرایطی که نعیمی آمادگی رفتن از هلال احمر را نداشت با رایزنی  و موافقت استاندار که اتفاق همشهری آملی اوست؛جانشین او شود.نعیمی که رفتن خود را قطعی می دانست،آمدن اکبری به عنوان جانشین  خود را بسیار عذاب آور می دانست.  حضور نعیمی در ریاست کوهنوردی استان هم خالی از حاشیه نبود.او جانشین کوهنورد جانباز حاج داوود عامری شد که در جامعه کوهنوردی استان دارای مقبولیت است. در همان زمان اعتراضات فراوانی از سوی کوهنوردان برای این انتخاب شد و کوهنوردان انتظار داشتند که با  کنار گذاشتن عامری- بدلیل سیاسی و حمایت از مهندس موسوی-تربیت بدنی باید از جامعه کوهنوردی استان کسی را برای ریاست هیات تایید  و در مجمع کاندیدا  می شد.به هر حال  دکتر نعیمی  هم در چرخه اصولگرائی در رقابت انتخابات حضور دارد و باید دید آیا ریش سفیدان اصولگرا موفق به منصرف کردن او از حضور در ادامه انتخابات و کنار رفتنش برای اجماع اصولگریان در گرگان خواهند شد؟