تصادف مرگبار،روستای میاندره در ماتم و عزا

در ساعت 13 امروز تصادف مرگباری بین جاده  النگ و چهارده  کردکوی اتفاق افتاد.بر اساس اخبار دریافتی در این تصادف یک کامیون با انحراف  از جاده  و بریدن ترمز و از دست دادن کنترل آن ،ماشین پیکان حامل 6 میاندره ایی که از کردکوی عازم روستا بودند را در هم کوبید.در این  حادثه راننده و 4 سرنشین در دم جان سپردند.  اسامی کشته شدگان آقای عبدالله ابراهیمی بازنشسته سپاه راننده پیکان،عرب قریب بلوک فرهنگی،علی اکبر صفری و خانم پری میاندره و دختر خانمی با نام طاهره خسروی نیا  اعلام شد. حال  دیگر سرنشین که دختر خانمی با نام خانوادگی صغیری می باشد، بسیار وخیم گزارش شده است. 

شلیک گلوله،حمله با چاقو- تودیع و معارفه ایی که رنگ خون گرفت

هر یک از ما در طول روز از رسانه های مجازی و مطبوعات و رادیو تلویزیون اخبار مختلفی از حوادثی که در طول روز در ایران و جهان اتفاق می افتد می بینیم ،می خوانیم و یا می شنویم .دیروز در رسانه ها خبری منتشر شد که در نوع خود با دیگر اخبار حوادثی که تا بحال به گوشمان رسیده  متفاوت بود.این حادثه که خبر آن را در ادامه می خوانید.زنگ خطری است برای دولتمردان ،از چرایی این اتفاق نمی توان به سادگی گذشت. وقتی به هر بهانه ایی به افرادی که معلوم نیست چه نسبتی با نظام و انقلاب دارند و تنها بدلیل ارتباطات  و مرید بودن به یک جریان حاکم مسئولیت می دهند.فرقی نمی کند این آسیب تنها مربوط به این دولت نیست و بعد از جنگ همه دولتهایی که بر سر کار بودند با منابع انسانی  و نیروهای کارشناسی در دستگاههای اجرایی این گونه برخورد داشتند . نباید از این اتفاق در یک سازمان دولتی به سادگی گذر کرد.باید بررسی کرد که در جامعه امروز چه اتفاقی رخ داده که در میان قشر کارمند دولت یکی پیدا می شود که  در جایگاه بازرسی دستگاه برای از دست ندادن  پست و میز دست به جنایت بزند.با این مقدمه در ادامه اصل ماجرای اتفاق افتاده را به گزارش «جوان آنلاين» بخوانید.عصر روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه مأموران كلانتري ۱۴۸ انقلاب از طريق تماس شهروندي از وقوع تيراندازي و زخمي شدن دو مرد در ساختمان صنعت و تجارت تهران باخبر شدند. مأموران پليس كه بلافاصله در محل حادثه حاضر شده بودند، دريافتند دقايقي پيش- يدالله صادقي- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران از ناحيه صورت هدف گلوله قرار گرفته است و همچنين در اين حادثه مرد ديگري به نام موسوي با يك شئي برنده‌اي مجروح شده و هردو نفر توسط عوامل اورژانس به بيمارستان پارس منتقل شده‌اند، بلافاصله تلاش تيم پزشكي براي نجات جان اين مجروحان آغاز شد. پزشكان در نخستين اظهارنظر خود اعلام كردند كه وضعيت جسمي دو مجروح روبه بهبودي است. مأموران پليس با توجه به حساسيت موضوع اين حادثه را به بازپرس كشيك ويژه قتل پايتخت اطلاع دادند. با اعلام اين خبر تيم جنايي با حضور در محل حادثه و بيمارستان تحقيقات خود را آغاز كردند. در نخستين شاخه از تحقيقات پليسي مشخص شد، مرد ضارب- ابراهيمي- معاون بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است كه قرار بوده در روز حادثه توسط رئيس سازمان مربوطه توديع و مرد ديگري به جاي وي بر كرسي معاونت تكيه بزند. اين مرد ضارب هنگامي كه متوجه مي‌شود قرار است از مسند معاونت كنار برود در گفت‌وگو با رئيس سازمان تلاش زيادي مي‌كند تا نظر وي را نسبت به خود عوض كند. وي كه متوجه مي‌شود صحبت‌هايش نتيجه‌اي در اين تصميم ندارد، پس از مشاجره لفظي با يدالله صادقي در محل برگزاري مراسم توديع و معارفه ناگهان با كشيدن اسلحه كلت به صورت اين رئيس شليك مي‌كند و پس از اين تيراندازي همچنين با حمله به سوي مردي كه قرار بود تا چند لحظه ديگر به جاي او معارفه شود، وي را نيز با شيء برنده‌اي مجروح مي‌كند. افراد حاضر در اين مراسم كه از اقدام اين معاون به شدت وحشت كرده بودند بلافاصله پليس را از اين حادثه باخبر مي‌كنند. اين ضارب پس از اين اقدام با تهديد اسلحه موفق به فرار مي‌شود. تحقيقات درباره اين حادثه به دستور قاضي پرونده توسط تيم جنايي ادامه دارد. پليس در تلاش است تا اين متهم فراري را هرچه زودتر دستگير كند.

پرايد حادثه ساز ؛مهار آتش در پمپ بنزين

در ساعت 16 امروز  برخورد يك دستگاه پرايد با يكي از جايگاه هاي پمپ بنزين روبروي حوزه علميه امام خميني،منجر به آتش سوزي شد كه آتش آن توسط كارگران جايگاه با استفاده از كپسول آتش نشاني مهار شد. يكي از شاهدان اين حادثه به هميشه خبرنگار  گفت: علت اصلي اين حادثه بي احتياطي راننده پرايد در استفاده از دنده و پدال گاز بود كه بر اثر سرعت پرايد و مهار نكردن فرمان  از سوي راننده ،ماشين از مسير  اصلي خود جدا شد و به جايگاه پمپ بنزين برخورد كرد . وي افزود : در اين  آتش سوزي كه در همان زمان اوليه حادثه مهار شد به كسي آسيبي نرسيد و نتها ماشين پرايد آسيب ديد و جايگاه نيز از  پايه كج شد. در اين حادثه كه آتش نشاني را خبر كرده بودند؛به علت بعد مسافت و گسترده نبودن آتش ،ماشين آتش نشاني پس از پايان حادثه و بازگشت جايگاه به حالت عادي به پمپ بنزين رسيد.هميشه خبرنگار چند دقيقه پس از وقوع اين حادثه در صحنه حاضر بود.

تشييع آيت الله رئيسي،شنبه 9 صبح مسجد گلشن+پيام تسليت

بر اساس اطلاعيه منتشر شده از سوي ستاد برگزاري مراسم ارتحال حضرت آيت الله رئيسي گرگاني، زمان شروع مراسم تشييع ايشان روز شنبه مورخ 22 امرداد ساعت 9 صبح از مسجد گلشن خواهد بود. همچنيننماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان با صدور پیامی درگذشت اين عالم رباني را تسلیت گفت به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی – .متن این پیام به این شرح است:

   ارتحال روحانی بزرگوار و خدمتگزار و یاور نیازمندان و صدیق محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمد رئیسی فرزند گرامی حضرت آیت الله آقای حاج سید علی رئیسی گرگانی موسس حوزه علمیه صالحیه گرگان موجب تاثرشدید آشنایان و دوستان مخصوصا اینجانب گردید.آن عزیز سفر کرده از عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) مخصوصا مولی الکونین حضرت ابا عبدا لله الحسین (ع) بود و سالها در این شهر و تهران و کویت به اسلام و دین خدمت و در نهایت در با فضیلت ترین شهور سنه "ماه مبارک رمضان" و درحال اشتغال بامر تبلیغ دین دعوت حق را لبیک و بسوی محبوبش عروج نمود. حشره ا... مع اجداده الطاهرین
  اینجانب این ضایعه مولمه را به بيت آن بزرگوار بویژه همسر مکرمه  وفرزندان گرامي آن مرحوم  و روحانیت معظم و مردم شریف استان تسليت عرض نموده ازخداوند متعال رضوان و رحمت واسعه براي آن مرحوم وصبر جميل و اجر جزيل برای بازماندگان از ذات اقدس الهي مسئلت دارم.

گرگان مهياي تشييع باشكوه آيت الله رئيسي گرگاني

امروز در دفتر خدمات ايرانگردي و جهانگردي كميل گلستان ذكر يادي از فقيد سعيد شادروان آيت‌الله سيد محمد رئيسي گرگاني شد. آقاي كميلي برايم  از خاطرات  خود با او گفت .او  گفت كه فاصله سني شان هشت ماه بود و با حضرت آيت الله رفاقت ديرينه داشتند . او با ابراز تأسف و تاثر قلبي خود، حضرت آيت الله  و خاندان وي را تاريخ استراباد و گرگان دانست و  در اين ميان با ذكر فضايل ايشان تاكيد كرد كه قطعا مردم و مسئولان گرگاني بدليل خدمات ايشان به انقلاب و مردم  در مراسم تشييع آن سنگ تمام خواهند گذاشت. شايان ذكر است پس از انتشار خبر در گذشت ايشان از سوي دوستداران حضرت آيت الله رئيسي ستاد برگزار مراسم ارتحال در گرگان تشكيل شد و براي اطلاع رساني مردم ،بنرهاي تمثال مبارك ايشان در نقاط مختلف سطح شهر نصب شد. با اين مقدمات گرگان مهياي تشييع باشكوه حضرت آيت الله مي شود.آيت‌الله سيد محمد رئيسي گرگاني، دو روز پيش در سن 63 سالگي در كشور كويت درگذشت. وي كه فرزند مرحوم آيت‌الله سيد علي رييسي و نوه‌ي رييس‌الذاكرين، خطيب شهير گرگان بود، نمايندگي آيت‌الله سيستاني در استان گلستان و كويت را بر عهده داشت. رئيسي در اول مهر 1327 در مشهد مقدس متولد شد. وي 3 ساله بود كه به همراه خانواده به نجف اشرف رفت و پس از تحصيل در دوره‌ي خارج فقه اصول، در سال 1347 به ايران بازگشت.  رئيسي در دهه 1350 از مبارزان عليه رژيم پهلوي بود و بدين سبب مدتي را در تبعيد گذراند.روحش شاد و راهش پر رهرو باد.