هیجدهمین نمایشگاه مطبوعات به روایت همیشه خبرنگار-1
هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها در حالي در روز سه شنبه دهم آبان ماه به کار خود پایان داد كه بنا بر اعلام مسوولان برگزاري نمايشگاه بينالمللي مطبوعات و خبرگزاريها يک ميليون نفر در طول هشت روز برپايي از اين رويداد فرهنگي بازديد کردند كه اين رقم نسبت به سال گذشته بيسابقه به شمار ميرود.بر اساس قولی که به بینندگان همیشه خبرنگار دادم، اگر چه دیر هنگام اما در این جند روز فرصتی فراهم شد تا آنچه را که در روز آخر نمایشگاه دیدم در قالب گزارش مختصر و مفید به رشته تحریر درآورم. روز آخر نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها ساعت 10 صبح جلوی درب ورودی سالن نمایشگاه در دو بخش برادران و خواهران جمعیت بسیاری تجمع کرده اند. روزهای قبل نمایشگاه ساعت 9 صبح بر روی مردم باز می شد. روز آخر بعلت بازدید دکتر احمدی نژاد و هیئت همراه یک ساعتی دیرتر نمایشگاه آغاز شد. بعد از استقرار غرفه داران در نمایشگاه،افراد ایستاده در پشت درب ورودی سالن که جمعیت آنها حداقل در هر بخش به 500 نفر می رسید،هر یک خودشان را از میان جمعیت متراکم با فشار و زحمت به ورودی سالن می رساندند وحراست سالن پس از بازدید بدنی و گشتن کیف آنها و در صورت نداشتن لپ تاپ به آنها اجازه می داد که وارد سالن شوند. در دو طرف سالن ورودی برادران و در کنار کیوسک اطلاع رسانی ،نمایشگاه هنر و رسانه برپابود،در این نمایشگاه از منظر هنر و در قالب عکس به ابعاد مختلف جایگاه و نقش رسانه ها در جامعه پرداخته شد.بدون شک هنر زبان گویایی برای همه فهم کردن بسیاری از مفاهیم دشوار و غیر ملموس زندگی امروز ماست . بازدیدکنندگان این بخش از نمایشگاه با ابعاد مختلف نقش متقابل هنر و رسانه آشنا شدند. به گفته یکی از بازدیدکنندگان که روز اول نمایشگاه و در مراسم افتتاحیه نیز حضور داشته است، معمولا آخرین روز نمایشگاه از شور و حال روزهای اول برخوردار نخواهد بود.درهمان ساعت اولیه بازدید سطحی که با هدف آشنایی با فضای کلی نمایشگاه انجام شد عدم حضور برخی از غرفه داران و بی تفاوتی برخی از مسئولان غرفه ها نسبت به برخورد غیر فعال با مراجعان و پاسخگویی کم انگیزه به آنها، به گفته این بازدیدکننده رسیدم. چرا که به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست. البته در این میان مسوولان برگزاری نمایشگاه در مصاحبه های مختلف با رسانه ها از حضور مخاطبان و علاقمندان از سراسر کشور و استقبال آنها از نمایشگاه حتا در روزهای بارانی خشنود بودند. به گفته معاون مطبوعاتی وزیر از همان شروع اين رويداد بزرگ رسانهيي نیت بر این بود که در روند برگزاري اين دوره از نمايشگاه از بعد كمي و كيفي تفاوت هایی ایجاد شود؛ تعداد غرفههاي سال گذشته كه بالغ بر 481 غرفه بود، امسال بالغ بر 600 غرفه رسید و تا جايي كه امكانپذير بود فضاي بيشتري به نمايشگاه تعلق گرفت. نخستین تمایز هیجدهمین دوره به نسبت سایر دوره ها تغییر اساسی در چيدمان غرفهها و بخشبندي موضوعات مطبوعاتي و خبرگزاریها بود که برایم جالب بود.سر گذرگاه و غرفه های سالن با نشریات فرهنگی و دینی شروع و در انتها با مطبوعات استانی خاتمه پیدا می کرد. در این فرصت اندک بازدید از نمایشگاه در غرفه های مختلف نکاتی را یافتم که در چند پست بعدی به اطلاع شما بینندگان همیشه خبرنگار می رسانم.
همیشه خبرنگار، پایگاه خبری تحلیلی مستقلی است که مدیر مسئول و سردبیر آن خبرنگاری است که در شهر مه و باران، گرگان سرافراز، فعالیت می کند.آبادانی گلستان در مسیر دست یابی به اهداف چشم انداز ایران 1404و شعار" همه با هم بسازیم گلستانی بهتر ز این"با استفاده از دانش روزنامه نگاری توسعه راهبرد ماست.